We are very busy!


Bismillah

Betul. Kami berdua sedang sangat sibuk. Hujung minggu kami penuh terisi dengan pelbagai aktiviti.

Awal Oktober, raya haji.
Minggu kedua, saya ke Pulau Pinang atas urusan kerja.
Minggu ketiga (esok lusa), saya ada kelas jahitan.
Hanya minggu keempat nanti barulah kami dapat lari bercuti sekejap, itupun sebab ada cuti umum 3 hari.
Dan minggu terakhir September barulah ada peluang balik ke Pahang Insya Allah.

Suami saya pula, kadang-kadang hujung minggu pun terpaksa masuk ke pejabat. Kalau hari kerja, kadang-kadang memang terpaksa balik lewat. Tapi kami optimis. Kami gelarkan ini sebagai cabaran berdua kerana kami yakin di saat kami ada anak pertama nanti, semua ini akan berlalu. Kami juga positif yang Allah mahu kami bekerja keras dalam semua bab dan dunia ini bukan tempat untuk berehat sangat.

Sebenarnya, apa pun yang kita buat dalam hidup ni ada cabarannya. Nak makan pun kena suap makanan tu masuk ke dalam mulut, inikan pula nak hidup. Kadang-kadang saya rapuh juga- Atas banyak sebab: Kawan, makcik bawang, keluarga, suasana, kesihatan, kewangan, masa- Tapi faktor ini jugalah yang buat saya bangkit dan kuat.

What doesn't kill you simply makes you stronger.

Contohnya macam makcik-makcik bawang ni lah~ (You should familiar with this term. It refers to the person who always trying hard to find your faults, look down at you, underestimate your ability and what not!)
Kadang-kadang saya rasa demotivated dengan sikap orang-orang begini. Saya menangis dan kadang-kadang mengadu pada orang yang saya percaya. Tapi apalah sangat kudrat orang yang mendengar tu. Paling banyak pun, nampakkan simpati. Kadang-kadang tak membantu sangat juga pun ada. Nasihat mereka macam kita balik yang salahnya.
In the end, apa yang saya buat adalah saya biarkan bawang-bawang ini membusuk, saya jauhkan diri dari manusia, saya dekatkan diri dengan Dia- Dan kekuatan hadir. Saya tanpa sedar sedang bangkit dari kata-kata manusia yang negatif.

Kami pilih untuk bahagia dan biarkan orang gila melihat kami. Bukan suruh dengki. Kami tak ada apa untuk didengkikan. Tapi kalau dah memang ada penyakit hati, orang makan ikan masin dengan pulut tanak pun kita boleh cemburu, kan? Kami tak ada masa melayan negativiti sebab itu buat kami lemah, tak maju dan tak kaya~ Hahahha!

Dalam keadaan sibuk macam ni, lagilah~

Put aside all shit
Just focus on life
Don't forget Him

Done

Zikir
Insya Allah tak rasa sibuk

Dhiya

No comments